Foto: se svolením Google

Více tvůrců YouTube nyní vydělává peníze na Shorts, konkurenční službě TikTok

Konkurenční služba TikToku, YouTube Shorts, se stává významnější součástí monetizačního programu společnosti YouTube. Společnost oznámila, že více než čtvrtina kanálů v jejím partnerském programu nyní vydělává peníze na krátkých videích.

Tento milník přichází o něco více než rok poté, co YouTube začal sdílet příjmy z reklamy s tvůrci vytvářejícími Shorts. YouTube uvádí, že v partnerském programu jsou v současné době zapojeny více než 3 miliony tvůrců z celého světa, což by znamenalo, že počet tvůrců Shorts, kteří na platformě vydělávají, se pohybuje někde v řádu statisíců.

Vzhledem k tomu, že se reklamy v krátkých videích objevují mezi klipy v kanálu, je sdílení příjmů u krátkých filmů strukturováno jinak než u delšího obsahu na YouTube. Příjmy z reklamy jsou sdružovány a rozdělovány mezi oprávněné tvůrce na základě faktorů, jako jsou zhlédnutí a licence na hudbu. Společnost uvedla, že toto uspořádání je pro jednotlivce mnohem lukrativnější.

Zatím však není jasné, kolik tvůrci na Shorts vydělávají ve srovnání s ostatními monetizačními programy platformy. YouTube odmítl sdělit podrobnosti, ale uvedl, že společnost za poslední tři roky vyplatila tvůrcům 70 miliard dolarů.

V nadcházejících měsících by se výdělečnost Shorts mohla ještě zvýšit. TikTok, který se sám snaží více konkurovat YouTube tím, že podporuje delší videa, čelí nyní možnosti, že by jeho aplikace mohla být ve Spojených státech zakázána. Ačkoli takový výsledek nelze zdaleka předpokládat, tak pokud by se tak náhodou stalo, YouTube by téměř jistě přilákal bývalé uživatele a tvůrce TikToku.

Zdroj: engadget.com