Foto: Pixabay

Volkswagen své jméno nemění, „Voltswagen“ byl pouze předčasný aprílový žert

Jméno společnosti je jedním z jejích základních znaků a ty skutečně velké – své jméno většinou nemění. Proto vzbudilo velký rozruch oznámení, že německý automobilový gigant Volkswagen hodlá v USA změnit své jméno na Voltswagen, což by mělo zdůraznit úsilí této značky o zapojení do elektrifikace svého portfolia. Pokud by změna přišla o několik dní později (tedy 1. dubna) jistě by to všichni brali jako podařený vtip, ale vzhledem k tomu, že se tak stalo 30. března, mnoho lidí se tím vážně zabývalo.

Jak se ukázalo, byla tato informace pouhou hříčkou, a Volkswagen zůstává Volkswagenem i v USA. „Na konci dne to byla trochu zábava s názvem a značkou,“ řekl poněkud v odlehčeném tónu mluvčí Volkswagenu, Mark Gillies. Nový název automobilky by přitom dával smysl – slovo lidé, respektive lidový v původním názvu automobilky, by se změnilo na volt, tedy přímý odkaz na elektriku.

Překvapivá informace se objevila na oficiálním webu automobilky i v oficiálně zveřejněné tiskové zprávě. V dokumentu bylo navíc několik indicií, které ukazovaly na to, že byl dokument možná zveřejněn o měsíc dříve, něž měl. Je možné, že zpráva byla opravdu určena až na čtvrteční zveřejnění v rámci dne povolených žertíků, avšak unikl na internet dříve, než bylo plánováno.

Nový název byl napsán fluorescenčním modrým písmem podobným písmu, které společnost General Motors zvolila pro nové logo, které bylo představeno v lednu. GM se přitom snažila říci vlastně to samé co Volkswagen – naším cílem je elektromobilita.

Přechod k elektromobilitě je velkým trendem současnosti. Volkswagen už dříve deklaroval, že končí s vývojem spalovacích motorů.

Zdroj: nytimes.com