Vydavatel globálního hitu Grand Theft Auto zakládá značku pro nezávislé vývojáře

Take-Two, vydavatel mimořádně úspěšných her z řady Grand Theft Auto,  zakládá značku pro nezávislé vývojáře. Divize s názvem Private Division by měla fungovat podobně jako vydavatelství Take-Two, jen v menším měřítku.

Jeden z největších vydavatelů „tříáčkových“ her chce prostřednictvím tohoto kanálu umožnit nezávislým tvůrcům her pracovat svým vlastním tempem bez obvyklého tlaku, který provází vývoj téměř každoročních pokračování velkých titulů. Divizi se již podařilo získat některá známá jména, která v minulosti na velkých hrách pracovala a nyní se chtějí zaměřit na menší projekty.

Jedním z nich je David Goldfarb, jenž se podílel např. na FPS Battlefield: Bad Company 2 nebo Battlefield 3 a má v rámci divize vytvořit nové RPG. Dalším je Patrice Désilets, který má „na svědomí“ první díl ze série Assassin’s Creed a který by zde měl vydat akční survival adventuru Ancestors: The Humankind Odyssey. Na „indie“ labelu se též objeví kosmický sandboxový simulátor Kerbal Space Program, resp. její chystané rozšíření. V neposlední řadě platforma hostí spolutvůrce sci-fi série Halo Marcuse Lehta, který pracuje na zatím nepojmenované sci-fi FPS.

Kromě zmíněného rozšíření pro Kerbal Space Program se však dalších her jen tak brzy nedočkáme. V prohlášení Take-Two uvádí, že ve fiskálních letech končících 31. březnem 2018 a 2019 není v plánu vydat v rámci platformy žádný titul. To ale dává smysl, protože průměrná doba vývoje her se pohybuje od dvou do tří let.

Nejen Take-Two, ale i další velcí herní vydavatelé se v poslední době zaměřují na nezávislou scénu. EA před nedávnem zavedlo značku s názvem EA Originals, kde momentálně uzrávají tituly Fe a A Way Out. Microsoft má nezávislý program ID@Xbox a Sony před dvěma měsíci spustila platformu Unties imprint, prostřednictvím níž chce vydávat nezávislé hry na konzoli Switch a PC.

 

 

Zdroj: endgadget.com