Výpadek služby Reddit si již vynutil nečekané změny
Nyní už je jasné, že výpadek Redditu bude mít na platformu významný dopad, ač možná ne takový, jaký jeho organizátoři zamýšleli.
„Myslím, že je na čase, abychom dospěli a chovali se jako dospělá společnost,” řekl generální ředitel Steve Huffman v rozhovoru pro NPR. „Ti, kteří jsou naštvaní, jsou naštvaní, protože byli zvyklí dostávat něco zdarma, ale teď to zdarma nebude,” řekl v rozhovoru pro The Verge. Reddit využil mediální blamáž k bagatelizaci dopadu výpadku, při kterém „ztmavlo“ více než 8 000 subredditů, což byl tak destabilizující krok, že dočasně vyřadil celou platformu.
Ačkoli počáteční 48hodinová doba výpadku již uplynula, protest zdaleka neskončil. Tisíce subredditů zůstávají soukromé nebo s omezeným přístupem. Patří mezi ně například masově populární r/funny, který má více než 40 milionů odběratelů, stejně jako r/aww, r/Music a další s desítkami milionů odběratelů. Mnoho moderátorů těchto subredditů tvrdí, že hodlají ve svých protestech pokračovat po neomezenou dobu.
V krátkodobém horizontu se masivní ztmavnutí redditových komunit nedotkne jen jejich uživatelů. Má také mimořádný dopad na výsledky vyhledávání, protože množství lidí spoléhá na rady komunity, konverzace a sdílené znalosti z diskusí, které jsou pro tuto platformu klíčové. Jak mnozí upozorňovali, jedním z největších okamžitých dopadů výpadku nebyla tak výrazně odlišná titulní stránka, ale výsledky vyhledávání, které vedly spíše do slepých uliček než k odpovědím.
Huffman uvedl, že plánuje usilovat o změny v politice odstraňování moderátorů na Redditu, která by běžným uživatelům umožnila snadněji vyloučit moderátory, pokud jejich rozhodnutí nejsou populární. Nový systém by podle něj byl demokratičtější a umožnil by širšímu okruhu lidí volat moderátory k odpovědnosti.
Zatím není jasné, jaké (a jestli vůbec) změny se chystají, ale zdá se, že Reddit má přinejmenším zájem změnit mocenskou dynamiku, která neplaceným moderátorům historicky zajišťovala převažující vliv na platformě.
Zdroj: engadget.com