Foto: Unsplash

Vyšetřování ukazuje, že při smrtelné nehodě nebyl zapnutý režim autopilota

Smrtelná nehoda automobilu Tesla, k níž došlo v dubnu, opět rozproudila debatu o bezpečnosti autonomních funkcí. Tesla Model S vyjela v prudké zatáčce ze silnice a začala hořet. Podle na místě zasahujících záchranářů bylo v době nehody prázdné sedadlo řidiče, dva lidé, kteří při nehodě zemřeli, seděli na sedadle spolujezdce a na zadním sedadle. To by naznačovalo, že se pokusili zneužít systém jízdního asistenta, který je částečně autonomní, avšak vyžaduje zapojení řidiče.

Podle nejnovějších zjištění vyšetřovatelů se ale zdá, že v automobilu nebyl systém Autopilot v době nehody dostupný. Národní úřad pro bezpečnost dopravy USA ale upozorňuje na to, že v době nehody mohl být zapnutý tempomat, jenž udržuje vůz v dané rychlosti. S autonomním řízením ale nemá tento systém nic společného.

To, že nepůjde o selhání Autopilota, který v době nehody nebyl u vozu k dispozici, naznačoval ve svých tweetech Elon Musk. Podle protokolů, které měla Tesla k dispozici, byl v době nehody systém autopilota vypnutý. Musk dodal, že standardní autopilot vyžaduje přesné vyznačení jízdných pruhů, to však silnice, na které k nehodě došlo, neměla.

Vyšetřující úřady ani policie doposud nedospěli ke konečnému závěru, co bylo příčinou nehody, ani k tomu, jak k ní mohlo dojít. To, že opravdu oba pasažéři seděli v době vyprošťování mimo sedadlo řidiče, zatím nikdo nepopřel. Je tedy otázkou, jak mohlo k nehodě dojít.

Zdroj: bbc.com