Vývojář logického rychlíku Candy Crush Saga říká, že hru hraje minimálně 3 hodiny denně přes 9 mil. hráčů, není však prý návyková

Vývojář populárního logického rychlíku Candy Crush Saga Alex Dale ze studia King při slyšení před britskými poslanci řekl, že hru hraje minimálně 3 hodiny denně 9,2 mil. hráčů a že jeden hráč loni utratil během 24 hodin za její placený obsah přes 2 600 dolarů. Jedním dechem však dodal, že nevěří, že by na jejím hraní byli hráči závislí, jak někteří kritici naznačují.

Celkový počet hráčů je nicméně mnohem vyšší – v současné době hru hraje na 270 mil. hráčů. „Mezi těmito 270 milionů hráčů, které máme, jsou dvě nebo tři zprávy měsíčně od lidí vyjadřujících obavu z toho, že za hru utratili příliš moc peněz nebo s ní strávili až moc času,“ bránil Dale hru před Komisí pro digitální technologie, kulturu, média a sport.

Dále řekl, že hru hraje 6 a více hodin denně 0,16 %lidí (432 tisíc) a že průměrný hráč (hlavní cílovou skupinou jsou ženy nad 35 let)hraje denně 38 minut. Zdůraznil též, že mnoho hráčů se rekrutuje z demografické skupiny, která má „k dispozici spoustu času“. Patří sem prý např. starší lidé nebo osoby zotavující se po nemoci.

Hráč, který za mikrotransakce pro hru utratil během 24 hodin 2 600 dolarů, podle něj „učinil rozumné rozhodnutí“, protože prý tehdy využil slevy a nakoupený obsah použil během období sedmi měsíců.

Na otázku, zda studio plánuje ve světle nedávného rozhodnutí Světové zdravotnické organizace zařadit závislost na videohrách na oficiální seznam nemocí(psali jsme zde) fungovat jinak, Dale odpověděl, že studio „se na celou oblast podívá znovu, ale udělali jsme to už předtím a hráčům se to nelíbilo“.

 

Zdroj: gizmodo.com, theguardian.com