Foto použito se souhlasem společnosti Activision

Vývojáři Call of Duty míří na podvodníky a cheatery, pomoci jim může nový systém

Podvodníci v online hrách představují problém. A to jednoduše proto, že svým konáním ničí herní zážitek ostatním hráčům, a to může být ekonomický problém i pro samotné tvůrce her. Čím je hra známější jako rejdiště cheaterů, tím je méně oblíbená, a tím méně je z ní zisku. Společnost Activision nyní konečně udělala zásadní krok v boji proti podvodníkům a představila anti-cheat systém Ricochet určený pro populární tituly Call of Duty: Warzone a Call of Duty: Vanguard.

Celý systém pracuje na několika úrovních, jeho základní část běží přímo na úrovni jádra PC. K dispozici pak má nástroje, jako je strojové učení sloužící k rychlé analýze chování hráčů. Vytvořen bude také speciální tým analytiků a vyšetřovatelů, kteří budou řešit konkrétní případy porušení pravidel CoD. Ovladač na úrovni jádra PC byl vyvinut interně pro franšízu Call of Duty společností Activision a spustí se nejprve pro Call of Duty: Warzone s nadcházející aktualizací Pacific.

Zásadní vlastností je ohled na bezpečnost uživatelů. Vzhledem k úrovni, na které jádro systému běží, jej může mnoho uživatelů chápat jako riziko pro své soukromí. Anti-cheat systém Ricochet v Call of Duty proto nebude podle Activision vždy zapnutý. To znamená, že systém na úrovni jádra funguje pouze tehdy, když otevřete Call of Duty: Warzone, a automaticky se vypne, když odejdete.

V posledních měsících se v komunitě hráčů Call of Duty: Warzone stále častěji objevují výtky proti tomu, že vývojáři hry nepostupují dostatečně aktivně proti podvodníkům, kteří ostatním kazí zážitek ze hry. Nový systém je částečně odpovědí na tyto výtky.

Zdroj: theverge.com