Foto: Unsplash

Walmart na veletrhu CES propaguje nakupování s umělou inteligencí

Společnost Walmart přijela na veletrh CES 2024 v Las Vegas, aby mluvila o umělé inteligenci. Společnost uvedla, že se spojila se společností Microsoft, aby vytvořila něco, co označuje jako nákupní zážitky poháněné umělou inteligencí. Generální ředitel společnosti Walmart Doug McMillon ve svém příspěvku popsal, jak bude integrace umělé inteligence napříč jejími webovými stránkami a aplikacemi využívána ke studiu chování nakupujících a navrhování budoucích nákupů.

Jak se dalo očekávat, vzhledem k zapojení společnosti Microsoft bude umělá inteligence, která bude základem těchto zkušeností, založena na rozsáhlých jazykových modelech. Umělá inteligence bude využívat kombinaci vyhledávacích funkcí specifických pro maloobchod založený na vlastních technologiích společnosti Walmart a službě Azure OpenAI společnosti Microsoft.

Nové vyhledávací funkce společnosti Walmart založené na generativní umělé inteligenci budou k dispozici na mobilních zařízeních s operačními systémy iOS a Android a také na webových stránkách společnosti. Nové vyhledávací funkce poskytnou nakupujícím více možností interakce s digitální zbožím prodejce. Například místo vyhledávání položek, jako jsou limonády a chipsy, může nakupující vyhledat doporučení produktů pro konkrétní události, jako je oslava narozenin nebo párty, a to tak, že webové stránce přirozeným jazykem sdělí, co potřebuje pomoci nakoupit.

Během keynote McMilon uvedl, že algoritmy jsou navrženy tak, aby po vyhledávání zvýraznily relevantní kategorie produktů. Tyto nové algoritmické nákupní iniciativy budou přímo konkurovat vyhledávacímu nástroji SGE s umělou inteligencí společnosti Google a výpisu produktů na základě velkého jazykového modelu společnosti Amazon.

Ačkoli se zdá, že většina snah na poli AI je zaměřena na spotřebitele, společnost uvedla, že nové funkce vyhledávání pomocí AI nebudou pomáhat pouze nakupujícím. Rozšíří také nástroje, které budou k dispozici zaměstnancům prodejen a které mají pomoci zefektivnit úkoly a pracovní postupy související s prací. O tom svědčí i oznámení, že v Sam’s Clubu, který patří společnosti Walmart, již brzy nebudou muset zaměstnanci kontrolovat nákupní účtenky při odchodu z prodejny. Místo toho nasadí nástroj s umělou inteligencí, který bude ověřovat nákupy zákazníků.

Zdroj: engadget.com