Walmart se připravuje na nakupování ve VR

Největší síť obchodních domů na světě – americký Walmart – se pomalu připravuje na nakupování budoucnosti, a to pomocí virtuální reality. Za tímto účelem koupil začínající firmu Spatialand, která se připojí k jeho vývojově-výzkumnému inkubátoru Store No. 8. Na potenciálně přelomový způsob nakupování si však budeme muset minimálně několik let počkat.

Spatialand vyrábí softwarové nástroje, které umožňují tvůrcům transformovat vybraný obsah na atmosférické virtuální zážitky. Nové technologie v posledních letech mění a rozšiřují způsoby, jakými nakupujeme. Průlom do nakupování vnesl internet a mnoho lidí do kamenných prodejen již skoro nechodí. Další novinkou poslední doby je nakupování pomocí hlasu, které umožňují zařízení jako chytré reproduktory. A vývoj spěje podle všeho právě k nakupování přes rozšířenou nebo virtuální realitu.

Rozšířená realita si již našla cestu do nakupování z domova např. prostřednictvím AR aplikace Place společnosti IKEA, která zákazníkům umožňuje podívat se na smartphonu ještě před koupí na to, jak bude vybraný nábytek u nich doma vypadat a případně ladit s dalšími kusy nábytku a celkovým uspořádáním domácnosti.

O tom, jak by mělo nakupování budoucnosti podle představ Walmartu vypadat, se však v tuto chvíli prakticky nic neví. Šéfka inkubátoru Katie Finneganová se v tomto směru vyjádřila jen v tom smyslu, že nakupování ve VR, které prý přinese úplně nové zážitky, se dočkáme zhruba až za 5–10 let. Je to dané mimo jiné i současnými cenami VR headsetů a podpůrného hardwaru. Inkubátor má více informací o vizích Walmartu zveřejnit příští rok.

Jak známo, Walmart v poslední době sází na nové technologie a automatizaci. Jak jsme koncem roku informovali  , řetězec ve svých obchodech testoval samoobslužné čistící stroje a také roboty na skenování regálů se zbožím.

 

 

Zdroj: recode.net, pcmag.com