Foto: Pixabay.com

X žaluje neziskovou organizaci Media Matters za vedení očerňující kampaně

Společnost X podala žalobu na skupinu Media Matters kvůli zveřejnění výzkumu, v kterém skupina tvrdila, že se reklamy inzerentů na síti X objevovaly vedle antisemitského obsahu. Elon Musk koncem minulého týdne slíbil, že po odlivu inzerentů podá na organizaci “termonukleární” žalobu. Společnost X ve své žalobě uvedla, že Media Matters za pomoci fotomontáže vyrobila koláž obrázků, na kterých to vypadá, že se reklamy inzerentů zobrazují vedle neonacistického obsahu. V žalobě také stojí, že Media Matters vytvořila tyto koláže s úmyslem “vyhnat inzerenty z platformy a zničit společnost X Corp”.

Jak ale poznamenává web TechCrunch, není úplně pravda, že by Media Matters obrázky vyrobila. Organizace použila účet starší než 30 dní (to aby obešla reklamní filtry) a poté na síti X sledovala jak velké nadnárodní korporace, tak i tvůrce obsahu, kteří jsou známí svými extremistickými názory. Organizace poté na tomto testovacím účtu neustále scrollovala, čímž vygenerovala 13 až 15krát více reklam, než kolik se jich zobrazí běžnému uživateli. V tomto množství zobrazených reklam se poté některé extremistické příspěvky zobrazily společně s reklamami velkých inzerentů.

Kromě žaloby společnosti X se Media Matters musí potýkat také s vyšetřováním, které inicioval Ken Paxton, generální prokurátor Texasu. Paxton Media Matters označil za “radikální organizaci bojující proti svobodě slova” a jeho úřad ji prý nyní prověřuje kvůli možnému podvodnému jednání.

Zdroj: www.engadget.com