Xbox: příjem ze softwaru a služeb vyrovnal pokles v hardwarové oblasti

Tržby ze softwaru a služeb Xboxu vzrostly za první fiskální čtvrtletí o 21 % a pomohly tak vyrovnat propad příjmů v oblasti hardwaru. Řekl to šéf Microsoftu Satya Nadella na setkání s investory minulý týden.

V tříměsíčním období končícím 30. zářím vydělal redmondský softwarový obr 1,89 mld. dolarů na hrách, což je o procento více než za stejné období předcházející rok. V rámci toho vzrostly příjmy ze softwaru a služeb o 21 procent a kompenzovaly tak jistý pokles tržeb z hardwaru, který ovšem Microsoft blíže neupřesnil.

Microsoft se v této oblasti připravuje na launch nové výkonné konzole Xbox One X, která má do obchodů dorazit již 7. listopadu a která by podle představ společnosti mohla prodeje v tomto segmentu „nakopnout“. Společnost nicméně v minulosti několikrát uvedla, že od již dostupné a levnější konzole Xbox One S očekávala lepší prodeje. Podle všeho Microsoft nepočítá hry do hardwarového byznysu.

Jak Nadella, tak finanční ředitelka společnosti Amy Hoodová vyzdvihli zejména růst v segmentu softwaru a služeb a počtu uživatelů PC, mobilních aplikací nebo množství měsíčních uživatelů služby Xbox Live – počet uživatelů se v těchto oblastech zvýšil z loňských 47 mil. na letošních 53 mil. Šéf Microsoftu se souvislosti s hrami nechal slyšet, že společnost má ambice nabízet „Netlflix pro hry“ pomocí předplatného Game Pass. Velký nárůst příjmů z prodejů zaznamenaly kromě her i produkty Office 365 – z roku na rok se tržby z nich zvýšily o 42 %.

Celkově vydělal Microsoft na tržbách 24,54 mld., o zhruba 2,6 mld. více než ve stejném období roku 2016. Společnosti se také zvýšil čistý zisk, a to z 5,67 mld. na 6,58 mld. dolarů.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, microsoft.com