Zdroj: Unsplash

Xiaomi sázka na cenu vyšla, společnost se stala druhým největším prodejcem telefonů

Ve druhém čtvrtletí roku 2021 se dařilo mobilním telefonům. Podle prestižního žebříčku společnosti Canalys se jejich prodeje meziročně zvýšily o 12 procent. Změnilo se také pořadí ve špičce prodejců mobilních telefonů. Na špiče zůstává korejský Samsung s 19procentním podílem na trhu, avšak změnilo se pořadí na druhém místě. Tam se objevila společnost Xiaomi, jejíž telefony zaznamenaly meziročně nárůst o 83 procent.

Tým analytiků připisuje tento trend především rozvoji trhů mimo Čínu. Dodávky Xiaomi vzrostly o 300 % v Latinské Americe, o 150 % v Africe a o 50 % v západní Evropě. S růstem poptávek také Xiaomi transformuje svou pozici z dravého nováčka na zavedenou značku.

Důvodem úspěchu společnosti Xiaomi je především oslovení širšího publika. Oproti společnosti Samsung jsou telefony Xiaomi v průměru o 40 procent levnější v porovnání s Applem jsou pak levnější o 75 procent. Přesto je pro Xiaomi prioritní prodej špičkových vlajkových lodí, jako je Mi 11 Ultra.

Není jisté, zda si Xiaomi udrží svoji pozici. Druhé čtvrtletí je pro Apple historicky slabé, protože se dostává na konec cyklu vydání iPhonu. Zároveň také expandují značky jako Oppo nebo Vivo, které jsou svou dravou cenovou politikou pro Xiaomi velkou konkurencí.

Celkově situace ukazuje postup čínských značek, kterým cestu prošlapala značku Huawei, která se v současnosti potýká s problémy souvisejícími s odstřižením ekosystému Google. Apple a Samsung jsou dlouhodobými lídry na trhu, avšak situace naznačuje, že i s takovými giganty je možné bojovat.

Zdroj: engaget.com