Xiaomi se stalo lídrem ukrajinského trhu se smartphony

Xiaomi za poslední rok výrazně expandovalo na evropské trhy a její úsilí se jí začíná vyplácet. Ze zprávy výzkumné firmy Canalys totiž vyplývá, že čínský výrobce se ve 4. kvartálu loňského roku stal na úkor Samsungu „těsnou“ smartphonovou jedničkou na Ukrajině, když dosáhl tržního podílu 26,7 % a jihokorejského obra předstihl o 0,2 procentního bodu.

V zemi se velmi dobře daří i dalším známým čínským značkám – na 3. místě figuruje Huawei, jehož podíl činil 16,2 %, na čtvrtém Meizu s podílem 10,6 % a první „pětku“ uzavírá Honor s podílem 7,9 %.

Xiaomi je úspěšné nejen na východě Evropy, ale i v její západní části – loni do zdejších obchodů dodal 4,1 mil. smartphonů, což mu sice stačilo „jen“ na 5. místo, nicméně oproti svým soupeřům zaznamenal zdaleka největší meziroční růst – přes 415 %. Jedničkou západní Evropy je Samsung, který sem vyexpedoval 41,6 mil. telefonů (meziroční pokles o 14,6 %), za ním následuje Apple s 33,9 mil. dodaných smartphonů (pokles o 7,5 %), třetí příčku obsadil Huawei (26,2 mil. vyexpedovaných telefonů; růst o 41,4 %) a Xiaomi ještě předstihla Nokia (4,1 mil. smartphonů; růst o 79,6 %).

Společnost začala se svou mezinárodní expanzí před čtyřmi lety a během této doby se dokázala na globálním trhu pevně etablovat – momentálně je přítomná v 82 zemích a v 25 z nich se jí podařilo dostat do první „pětky“ nejúspěšnějších značek.

Expanze přinesla plody i v podobě vysokých tržeb – za 3. loňské čtvrtletí firmě zahraniční trhy vydělaly 22,3 mld. jüanů (v přepočtu zhruba 75 mld. korun) a na celkových tržbách se podílely téměř 44 procenty).

 

Zdroj: gizchina.com, statista.com