Xiaomi začalo ve svých telefonech ve velkém zobrazovat reklamy

Xiaomi ve svých smartphonech po nejnovějším updatu své softwarové nadstavby MIUI začalo do aplikací vkládat podstatně více reklamy než předtím. Nově je uživatelé najdou např. i v menu Nastavení nebo Hudba. Upozornil na to web theverge.com.

Podle společnosti se reklamy týkají pouze zařízení běžících na zmíněné nadstavbě, nikoli telefonů postavených na OS Android One. Ve svém vyjádření pro web také uvedla, že „reklama byla a nadále bude stěžejní součástí internetových služeb Xiaomi, klíčové složky obchodního modelu společnosti. Zároveň uživateli v rámci podpory uživatelské zkušenosti umožníme reklamy vypnout a budeme pokračovat ve zlepšování našeho přístupu k reklamám, což zahrnuje i úvahy typu kde a kdy je zobrazovat. Naší filozofií je, že reklamy by neměly být rušivé a že uživatelé by vždy měli mít možnost dostávat méně doporučení“.

O čtvrtém největším výrobci smartphonů je známo, že jeho obchodní model není primárně postaven na generování zisku z prodeje hardwaru, jeho marže v tomto směru patří vůbec k těm nejnižším. Aby udržel tak nízké ceny, jaké dlouhodobě u většiny svých produktů nabízí, je potřeba „to“ kompenzovat v jiných oblastech, v případě Xiaomi jsou to on-line služby a retail. I proto nedávno představilo smartphone Pocophone F1, který je vlastně především prostředkem k tomu, aby uživatele nasměroval k on-line službám.

V tomto kontextu dávají reklamy a postoj společnosti k ní smysl, nicméně jak web theverge,com upozorňuje, při takovém přístupu zde hrozí zde riziko ztráty důvěry fanoušků, pokud Xiaomi nedostojí svému slibu o nerušivé povaze reklamy.

Xiaomi není zdaleka jediným výrobcem, který se ve větší míře spoléhá na reklamu. Např. Samsung, který své telefony prodává za mnohem vyšší ceny než čínský konkurent, je spamováním reklamy neblaze proslulý. Týká se to též jeho bloatwaru, který nabízí prostřednictvím všudypřítomných notifikací.

 

Zdroj: theverge.com