Foto: se svolením Google

YouTube bojuje proti spamu deaktivací odkazů v Shorts

Jednou z nepříjemností YouTube je spam, zejména pokud jde o dva roky starou funkci Shorts. Ve snaze tomu zabránit nyní společnost přichází s razantním řešením – deaktivací odkazů v popisech, komentářích a živém vysílání Shorts. YouTube také odebírá možnost klikat na ikony sociálních médií na všech bannerech kanálů na ploše. Nové změny se začnou zavádět 31. srpna.

YouTube sice tvrdí, že problém nechce řešit „neklikatelností“, ale zároveň dodal, že zneužívání k šíření spamu se vyvíjí natolik rychle, že je zapotřebí přijmout preventivní opatření, která spammerům jejich činnost ztíží nebo úplně znemožní.

YouTube zároveň přidává nové odkazy na kanály tvůrců, od 23. srpna se u tlačítka Přihlásit k odběru objeví velký klikací odkaz. Tento odkaz může uživatele přivést na cokoli od stránek se zbožím až po účty na sociálních sítích. Platforma také nedávno představila nové nástroje pro tvůrce krátkých klipů, například hlasové nahrávky.

Kromě odkazů pracuje YouTube na snížení počtu podvodných účtů tak, že údajně zlepšuje strategie, které používá k vyhledávání těchto účtů a jejich následnému odstraňování. Podle platformy bylo v prvním čtvrtletí roku 2023 odstraněno o více než 35 % účtů kvůli vydávání se za někoho jiného než v prvním čtvrtletí roku 2022 (i když není jasné, zda je to kvůli lepší ochraně, nebo prostě jen kvůli většímu počtu falešných účtů).

Zdroj: engadget.com