Foto: Unsplash

YouTube mění způsob, jakým počítá zhlédnutí Shorts

Platforma YouTube zavádí změnu, díky níž se mění způsob počítání zhlédnutí Shorts. Ten bude podobný tomu, jak jsou počítána zhlédnutí krátkých videí na konkurenčních platformách TikTok a Instagram. Videoplatforma ruší požadavek na minimální dobu přehrávání, který dříve platil pro uživatele sledující klip, aby se počítal jako jedno zhlédnutí.

Od 31. března se bude jako jedno zhlédnutí počítat každé jakkoli dlouhé přehrání nebo opakované přehrání krátkého videa na YouTube. To by mělo znamenat, že tvůrci budou po této změně zaznamenávat vyšší počet zhlédnutí Shorts. Společnost také uvedla, že změna nebude mít vliv na výdělky tvůrců ani na jejich nárok na účast v partnerském programu. Obojí se bude i nadále posuzovat podle počtu sekund, po nějž bude daný klip přehráván (tedy stejně, jako tomu bylo dosud).

Instagram i TikTok definovaly zhlédnutí jako počet spuštění přehrávání videa, ačkoli tyto platformy nabízejí také metriky pro sledování času stráveného sledováním obsahu. Vzhledem k tomu, že služby YouTube Shorts, Instagram a TikTok uvádějí, že každá z nich má až miliardu uživatelů měsíčně, dává smysl, že zobrazení počítají podobně, aby tvůrci mohli lépe posoudit, kolik uživatelů oslovují.

Zdroj: engadget.com