YouTube musí řešit chybu ve filtru, který přiděluje reklamy k videím

Server YouTube minulý týden uvedl, že některá varování nebo zákazy, které vydali někteří profesionální moderátoři k některým kanálům, nejsou správně použitá. Jednalo se především o podezření z podpory ultrapravicové ideologie, jež se v minulosti právě prostřednictvím YouTubu šířila.

Ačkoliv server YouTube uznal, že se jednalo o chybu a provozovatelé daných kanálů jeho podmínky neporušují, požádala řada velkých inzerentů, aby na nich nebyly zobrazovány jejich reklamy. O vyřazení reklam požádala například firma Nike nebo Acer.

Nejvíce odlivu inzerentů zaznamenal kanál InfoWars, jehož zakladatel a přispěvatel Alex Jones je známým příznivcem a šiřitelem konspiračních teorií. Jedním z jeho nejznámějších tvrzení, které se snažil dokázat, bylo, že střelba, při které v roce 2012 zemřelo v základní škole v Newtownu v Connecticutu 28 lidí, včetně malých dětí, byla podvodem.

Zástupci společností, které požádaly o stažení svých reklam z kanálu InfoWars, uvedli, že netušili, že se jich reklamy objeví právě na tomto kanálu. Většina z nich totiž ve filtru, který umožňuje přesnější cílení reklam, uvedla, že si nepřeje zobrazování reklam u citlivých témat. Těmi jsou například: Tragédie a konflikty, citlivé sociální problémy nebo senzační a šokující sdělení.

Kanál InfoWars tedy zřejmě tato označení neměl, i když je jeho obsah často naplňoval. Jednalo se tedy zjevně o chybu YouTubu při označování obsahu nebo ve fungování filtru. Server se k tomu dosud nevyjádřil.

Zdroj: cnn.com theverge.com