YouTube partnerem kampaně na podporu vzdělání všem dívkám na světě

YouTube se podílí na kampani s názvem GirlsCount, která usiluje o podporu vzdělání všem dívkám na světě. Iniciativa je součástí mezinárodní kampaně ONE, jež usiluje o vymýcení chudoby na naší planetě a chce k tomu používat sociální média a digitální technologie.

Iniciativa vybízí kohokoli, aby si vybral zatím neobsazené číslo od 1 do 130 000 000 a nahrál na internet svůj nejširší veřejnosti určený příspěvek, jímž by podpořil lepší přístup ke vzdělání dívek po celém světě. Číslo 130 mil. bylo vybráno proto, že zhruba stejný počet dívek nemá v současné době přístup ke vzdělání. Cílem kampaně je zvednout informovanost o této naléhavé otázce a zveřejnit dohromady 130 mil. videí. Pokud se tak stane, bude podle tvůrců kampaně poslední video nejdelší na světě.

Na Mezinárodní den žen se iniciativa chystá své úsilí ještě zintenzivnit a využije k tomu spolupráci s nejznámější streamovací platformou YouTube. Na kampani se podílí více než 50 známých youtuberů, jejichž videa si pouští přes 32 mil. diváků. Videa v rámci iniciativy již odebírá více než 17 000 diváků a natočilo se přes 30 hodin materiálu. Svou „troškou do mlýna“ přispěla i šéfka platformy Susan Wojcicki, která zveřejnila své video včera. Vybrala si číslo 117 000, protože podle odhadů stojí dnes vzdělávání dívek v některých zemích 1,17 dolarů za den.

Kampaň již podpořily některé známé aktivistky, filmové hvězdy a celebrity, např. pákistánská aktivistka za práva žen Malála Júsufzajová, Charlize Theronová, Elizabeth Banksová nebo Gisele Bundchenová s Tomem Bradym. Jak na svém blogu píše Danielle Tiedtová, viceprezidentka marketingu YouTube, „příští průlom, který změní svět, může vzejít z garáže v Silicon Valley, ale může se také urodit v hlavě dívky v Senegalu, Nigérii nebo Jižním Súdánu“.

 

Zdroj: mashable.com