Foto: Wikimedia Commons

YouTube připravuje obchod se streamovacími službami

YouTube buduje platformu, který by uživatelům umožnil přihlásit se k odběru streamovacích služeb prostřednictvím aplikace YouTube, uvedl americký deník The Wall Street Journal. Tento takzvaný obchod s kanály” by mohl být spuštěn již letos na podzim. Zatím není jisté, jaké všechny služby budou součástí obchodu, The Wall Street Journal pouze uvedl, že YouTube jedná s různými zábavními společnostmi.

Obchod s kanály dává pro YouTube dokonalý smysl a pracuje se na něm už dlouho: server The Information o podobném plánu informoval již na začátku roku 2020. V podstatě by se jednalo o něco jako byl kdysi kabelový balíček, pouze vylepšený o internet. Ze všeho, co si uživatel zakoupí, by pak plynul malý podíl pro obchod.

Apple, Amazon a řada dalších společností se o to snaží již delší dobu, a často s velkým úspěchem. Například HBO Max získalo 4,5 milionu předplatitelů prostřednictvím Amazon Channels. Dokonce i Walmart údajně uvažuje o tom, že se zapojí do hry.

YouTube má však možná nejsilnější pozici ze všech. Nejen, že nabízí nejlepší přehrávač videa a aplikaci na trhu, především má obrovské publikum, až dvě miliardy lidí měsíčně, z nichž mnozí uživatelé již mají účet a kreditní kartu uloženou na YouTube. Rovněž mají zpravidla staženou aplikaci, možná už dokonce sledují některé pořady po jednotlivých klipech – k předplacení služby tedy zbývá jen malý krůček.

YouTube má dokonce část platformy již vybudovanou: YouTube TV je do jisté míry již obchodem s kanály. Přímo v rozhraní YouTube TV si můžete předplatit HBO Max, Starz, Showtime a další kanály a služby. Přímo na YouTube si také můžete kupovat a půjčovat filmy a některé věci sledovat zdarma. Nejnověji kód v aplikaci Google TV pak naznačuje, že se na platformu chystá 50 bezplatných televizních kanálů.

Zdroj: theverge.com