YouTube rozšiřuje funkci Stories, nově ji mohou využívat všichni tvůrci s více než 10 tisíci odběrateli
Populární platforma na sdílení videí YouTube oznámila, že rozšiřuje svou funkci Stories. Nyní ji mohou využívat všichni tvůrci, jejichž kanály mají více než 10 tisíc odběratelů.
Fíčura funguje velmi podobně jako Stories na sociálních sítích Instagram nebo Snapchat, tvůrci tedy mohou ke svým videím přidávat např. text, filtry, nálepky, hudbu a další prvky. Mohou rovněž odpovídat na komentáře, které jim u videí nechají diváci. Od Stories na ostatních platformách se ta na YouTube nicméně liší. Největším rozdílem je to, že „příběhy“ na YouTube zůstanou v mobilní aplikaci dostupné po dobu sedmi dnů, a až poté zmizí, zatímco na zmíněném Instagramu, Snapchatu a jiných sítích zmizí již po jednom dni.
YouTube možnost vytváření příběhů představil téměř přesně před rokem (původně se nazývala Reels) a až doposud ji mohli využívat (v testovacím režimu) jen vybraní tvůrci. I když se její dostupnost nyní významně rozšiřuje, uvedená hranice odběratelů je nastavena poměrně vysoko a velká část uživatelů platformy k ní tak nebude mít přístup. V komunitě se navíc stala zdrojem kontroverze, kdy někteří vlivní tvůrci jako Philip DeFranco kritizovali způsob, jakým Stories na YouTube funguje (nelíbí se jim např. těžkopádný způsob odpovídání na komentáře). On ani jiní si nejsou jistí, jestli se tento formát na platformu vůbec hodí.
Jako první s krátkými videi (či momentkami), které se followerům autora zobrazí na 24 hodin, přišel v roce 2013 Snapchat, o pár let později funkci zavedl Instagram, následovala populární messagingová aplikace Facebooku WhatsApp (zde má název Status), poté ji nabídl sám Facebook a pod názvem Student Voices ji před pár dny zavedla i profesní sociální síť LinkedIn (zde je omezena pouze na videa).
Zdroj: mashable.com, theverge.com