Foto: se svolením YouTube

YouTube začíná Shorts opatřovat vodoznakem

YouTube chce, aby všichni věděli, že svá krátka videa (tzv. Shorts) z platformy YouTube Shorts jednoduše křížově umisťujete na TikTok nebo Instagram Reels. YouTube tak začne v následujících týdnech přidávat vodoznaky do Shorts vytvořených na počítači a v následujících měsících se rozšíří i na mobilní zařízení.

Poté, co popularita TikToku prudce vzrostla, si ostatní internetové společnosti uvědomily, že krátká videa si získala mladou generaci, a rychle vyvinuly nové produkty, které mají této platformě konkurovat. Pokud však trávíte čas konzumací videí v několika aplikacích a na několika webových stránkách, snadno zjistíte, že tvůrci mají tendenci opakovaně zveřejňovat stejná videa ve více službách – například spousta videí z Instagramu Reels jsou zároveň videa z TikToku.

Webová stránka vlastněná Googlem uvedla, že Shorts opatřuje vodoznakem, aby„diváci viděli, že obsah, který [uživatel] sdílí napříč platformami, lze najít na YouTube Shorts.” Vypadá to, že společnost doufá, že by nová funkce mohla zvýšit povědomí o tom, že YouTube hostuje i krátká videa, a přimět vás, abyste je vyzkoušeli a používali namísto jejích konkurentů.

YouTube poprvé spustil svůj formát krátkých videí v Indii již v roce 2020 a loni jej uvolnil ve 100 zemích. O několik měsíců později vyčlenil 100 milionů dolarů, aby začal tvůrcům krátkých videí platit. V červnu letošního roku YouTube uvedl, že Shorts má již 1,5 miliardy aktivních, přihlášených uživatelů měsíčně, zatímco TikTok podle svých slov dosáhl v září 2021 1 miliardy aktivních uživatelů měsíčně.

Zdroj: engadget.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.