Youtuber Logan Paul přišel kvůli dalším kontroverzním videím o příjmy z reklam

Logan Paul patřil dlouho mezi největší hvězdy kanálu YouTube a jeho příspěvky sledovaly miliony lidí. Z toho mu plynul nemalý zisk z reklam, které YouTube kolem jeho videí umisťoval, a také z product placementu, tedy umisťování zboží přímo do videa. Jak se však zdá, doba jeho největších úspěchů pomalu končí, tedy minimálně na síti YouTube.

Na počátku ledna měl Paul problém, když při výletě po zajímavostech Japonska natočil oběšence ve známém lese sebevrahů. Jeho neetické chování odsoudila řada fanoušků a YouTube odebral jeho účtu práva na přehrávání prémiových reklam. O tomto případě jsme vás již informovali zde. Po tomto kroku se Paul omluvil a přísahal, že se polepší. To se však nestalo.

V pátek ráno oznámil oficiálně server YouTube, že ruší veškeré přiřazování reklam k Paulovým videím. Po incidentu v Japonsku se youtuber v rámci pokání téměř na měsíc odmlčel. Nejnovější videa však poukazují na to, že své chování příliš nezměnil. Své fanoušky například nabádal, aby se účastnili tzv. Tide Pod challenge, který spočívá v konzumaci kapslí na praní. Asi není třeba zdůrazňovat, že tato zábava je zdraví nebezpečná. V dalších videích týral zvířata nebo dělal pokus s teaserem a mrtvou krysou.

Chování Paula je nejen neetické, ale poškozuje i samotné inzerenty, kteří své reklamy kolem jeho videí umisťují. I to je jeden z důvodů, proč se jej YouTube rozhodl od reklam úplně odstřihnout. Podle odhadů analytiků SocialBlade si youtuber vydělal měsíčně až 1,2 milionu dolarů, takže by zákaz reklam opravdu měl pocítit. Zboží propagované ve videích přináší další příjem, jeho výši však není možné přesně určit.

Tento případ podnítil YouTube mimo jiné k tomu, aby vytvořil přesná etická pravidla, která v budoucnu pomůžou vyhnout se podobným situacím jak youtuberům tak serveru samotnému a případně pomůžou s rychlým a efektivním řešením.

zdroj: theverge.com

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.