Za třetí čtvrtletí se prodalo více než milion VR headsetů

Prodejům VR headsetů se za třetí čtvrtletí roku daří velmi dobře – poprvé v historii se jich za jeden kvartál prodalo přes milion kusů. Nejlépe si v tomto ohledu vede společnost Sony.

Prodeje headsetu Playstation VR tvoří z celého „koláče“ 49 %, tedy 490 000 kusů. Na druhém místě je s velkým odstupem VR headset Rift od Oculusu (210 000 prodaných headsetů) a trojici uzavírá Vive od HTC (160 000 kusů). Trojice nejprodávanějším VR headsetů tvořila ve třetím kvartálu tohoto roku 86 % všech prodejů. Podle webu canalys.com tomuto výsledku přispělo i zlevnění VR headsetu Rift o 100 dolarů, který lze nyní koupit za 399 dolarů.

Zpráva zveřejněná webem také uvádí, že segment VR je podmíněný hlavně cenou, a velcí hráči si to dobře uvědomují. Již v létě došlo k výraznému snížení ceny VR headsetu Vive, a to o celých 200 dolarů (na 599 dolarů), což jej tehdy učinilo vzhledem k Riftu mnohem konkurenceschopnějším. Jak píše web gamesindustry.biz, snížená cena Riftu není dočasná, za výše uvedenou cenu se bude prodávat i nadále.

Web Canalys odhaduje, že kartami by mohl zamíchat i na příští rok chystaný VR headset Oculus Go, který k fungování nebude potřebovat ani počítač, ani telefon, a má stát pouze 199 dolarů. Lídrem trhu je však v současné době zmíněná Sony se svým VR headsetem PS VR, který boduje nejen celosvětově, ale téměř neotřesitelnou pozici si vybudoval i doma – v Japonsku zaujímá 80% podíl trhu.

Podle všeho by mohl být příští rok pro VR byznys jistým přelomem, a to nejen díky větší cenové dostupnosti headsetů a výběru, ale i kvůli tomu, že se VR začíná více prosazovat mimo herní průmysl, např. v oblasti vzdělávání, průmyslové výroby nebo zdravotní péče.

 

Zdroj: canalys.com, gamesindustry.biz, theverge.com