ZephVR vylepšuje reálné pocity z virtuální reality foukáním vzduchu přímo do obličeje

Na Kickstarteru začala nedávno kampaň, v níž představuje společnost The Weasel Labs Team příslušenství k VR headsetům s názvem ZephVR. To simuluje foukající vítr ve VR aplikacích a slibuje větší ponoření se do děje.

Na Kickstarteru žádají tvůrci 30 000 dolarů a za několik málo dnů se vybralo již téměř 39 000 dolarů. ZephVR používá k simulaci působení větru na obličej a jeho pohybu ve hrách a jiných aplikacích strojové učení. Jeden z velkých problémů s VR je podle webu digitaltrends.com to, že člověk v ní toho moc necítí. Je tu např. hmatová odezva díky motorům ve VR ovladačích, ale jinak ve hrách a dalších aplikacích citlivost na dotyk prakticky neexistuje. Je to znát například ve hrách, kdy hráč letí vzduchem nebo závodí „s větrem“ na zemi.

ZephVR se pokouší tento nedostatek vyřešit. Připomíná trochu systém chlazení pro VR headset Vive s názvem ViveNchill, je však navržen hlavně proto, aby uživatelé ve VR aplikacích cítili na obličeji skutečný vítr. Podle slov tvůrců jsou „chytré“ větráky silné, fungují bez prodlev a jsou hlavně tiché. Fungují tak, že reagují ve hrách na zvuk větru, kde je to zjevné, a foukají na hráče vítr v odpovídajícím zvukovým doprovodem.

Tvůrci prý také rozřadili do kategorií hodiny herního zvuku a následně na něj aplikovali algoritmy strojového učení, které z audia vybraly unikátní identifikátory. Jinými slovy, větráky budou foukat jen ve správný čas a zařízení bude fungovat se všemi VR tituly. Pokud budou hráči chtít, mohou si tlačítkem na větráku zapnout režim Always-on, který jim zajistí dodávku chladivého vzduchu po celou dobu.

Příslušenství ZephVR by se mělo k zákazníkům dostat v květnu příštího roku za cenu 150 dolarů, ale jak web digitaltrends.com upozorňuje, může se jako u některých jiných crowfundingových projektů ještě změnit.

 

Zdroj: digitaltrends.com, kickstarter.com