Zdroj: blog.zoom.us

Zoom startuje test nové platformy, která umožní placené přenosy

Asi žádná technologická společnost nezaznamenala za poslední rok tak razantní růst jako Zoom. Potřeba videokomunikace v době sociálního odstupu, který nás, jak se zdá, hned tak neopustí, se razantně zvýšila. Zoom proto intenzivně pracuje na svých systémech a přidává nové funkce.

Nejnovější je zavedení nové platformy OnZoom, jejíž betaverze se nyní spouští a testuje. Jejím cílem je umožnit zájemcům prodávat online zážitky i v době globální zdravotní krize. Tento nový prostor je určený pro virtuální koncerty, divadla, přednášky, workshopy nebo cvičení, za něž získají jejich autoři od diváků finanční ocenění. Systém v současné formě umožňuje prodat až 1 000 lístků na jeden přenos.

Zoom se díky tomuto kroku řadí mezi další velké online platformy, jako jsou Twitch nebo YouTube, které umožňují živé vysílání. Vedení Zoomu konstatuje, že takto velké ambice nemá, pouze se snaží věci, které kvůli opatřením není možné dělat fyzicky v co nejlepší podobě, přenést od on-line prostoru.

Betaverze zatím běží v USA a ceny událostí, kterých se může zájemce účastnit, se pohybuje mezi nulou a padesáti dolary. Je pravděpodobné, že bude existovat horní hranice za jednu vstupenku. Jaký poplatek od umělců si bude Zoom za své služby účtovat, zatím není jasné.

Zoom se nechal mimo jiné inspirovat samotnými uživateli, protože podobné služby – jako placené hovory s různým obsahem uživatelé – vytvářeli už dříve. Nejnovější krok Zoomu by je měl usnadnit a zjednodušit.

Zdroj: bbc.com