Zuckerberg odmítá, že by z Facebooku zmizela politická reklama

Vyšetřování kauzy Cambridge analytica ukázalo, jak moc velkou politickou sílu může mít sociální síť Facebook. Spekuluje se o tom, že přesné cílení politických reklam a otevírání kontroverzních témat mohlo mít reálný vliv na výsledky posledních amerických prezidentský voleb nebo veřejné hlasování o Brexitu. Vedení Facebooku kvůli tomu čelilo kritice z mnoha stran.

Problémy s únikem uživatelských dat Facebook odstranil, avšak politických reklam se vzdávat nehodlá. Alespoň to řekl Mark Zuckerberg při projevu, který měl ke studentům Georgetown University ve Washingtonu DC.

Politické reklamy dle něj na Facebook patří a mohou pomoci upevňovat demokracii, protože se Facebook stane místem, kde budou mít prostor i ti, kteří jej v ostatních médiích nemají. Potlačení politické reklamy by mimo jiné mohlo podle něj vést k potlačování svobody projevu. Uznává, že sociální síť se v současnosti ocitla na křižovatce, kdy se musí rozhodnout co bude lepší – a zvolila cestu menšího omezení.

Zuckerberg v projevu zmínil také Martina Luthera Kinga, jako historickou osobnost, od níž je třeba se učit důležitosti svobodu projevu. Za to si ale vysloužil kritiku od Bernice King, dcery Martina Luthera, která upozornila na to, že to byly dezinformace a cílená kampaň, které vedly k vraždě její otce. A právě proti nim je třeba bojovat a jejich potlačování nezaměňovat s potlačováním svobody projevu.

Zuckerberg použil jako příklad špatného chování sociální sítě uvedl TikTok, která podle něj soustavně cenzuruje zprávy o politických protestech.

Zdroj: bbc.com