Zdroj: bobacino.webflow.io

Americká společnost Bobacino plánuje dobýt americký trh s bubble tea, do akce zapojuje roboty

Robotická ramena, která dokáží udělat kávu nebo naservírují dort, nejsou ničím výjimečným. Většinou se ale jedná o prototypy představované na výstavách a veletrzích. Společnost Bobacino zabývající se distribucí čaje Boba (u nás známého jako nápoj bubble tea) by tuto praxi chtěla změnit.

Společnost vyvinula vlastní robotické automaty, které ze základních složek vyrobí studený čaj s tapiokovými kuličkami přesně podle přání zákazníka. O vše se stará přesné robotické rameno podobné těm, která jsou používaná v průmyslových provozech. Na vývoji tohoto přístroje spolupracovali experti z Miso Robotics, SpaceX a Microsoftu.

Důvodů k tomuto netradičnímu kroku je více – automat je nezávislý na lidských zdrojích, podle propočtů stojí jeho provoz přibližně čtvrtinu toho, co běžná pobočka. Výhodou je, že celý provoz zabere méně místa (menší nájem za plochu) a lze jej kdykoliv snadno přemístit. Nápoje typu bubble tea se navíc snaží vypadat moderně a trendy. Pro zákazníky by tak mohla být lákadlem i samotná robotická obsluha.

Vedení společnosti část prostředků na realizaci svého projektu získalo na portálu Startengine. V plánu je jejich instalace na veřejných místech, jako jsou nákupní centra, na letištích nebo v univerzitách. Vedení plánuje, že do roku 2024 dosáhne její tržní hodnota v USA 8,4 miliard dolarů (to je opravdu velká spousta automatů).

Automatické systémy poskytují výhodu i v době zdravotní krize, protože nevyžadují přítomnost personálu. Právě současná situace byla jedním z impulzů, proč se do projektu robotického čaje společnost pustila.

Zdroj: gizmodo.com