Zdroj: pixabay.com

Americká společnost chystá reality show, jejíž vítěz vyhraje pobyt na ISS

Vesmírná turistika a komercionalizace vesmíru se pomalu stává realitou. A začíná pronikat i do populární kultury. Jedním z prvních návštěvníků z řad vesmírných turistů, kteří se podívají na palubu Mezinárodní vesmírné stanice ISS, by totiž měl být vítěz reality show Space Hero.

Za zorganizováním této soutěže stojí produkční společnost Dubbed Space Hero Inc. Vybraní soutěžící z celého světa by v ní měli soutěžit o desetidenní pobyt na palubě ISS, který by byl od začátku do konce přenášen na televizní obrazovky.

Produkce Space Hero spolupracuje s leteckou společností Axiom Space startupem, jehož cílem je budování vlastních komerčních vesmírných stanic. Ve vedení této společnosti působí také bývalý zaměstnanec NASA, který řídil Mezinárodní vesmírnou stanici.

Celý projekt má zatím celou řadu nevyřešených otázek. Zatím není jasné, jaká soukromá společnost by se postarala o dopravu. Ve hře jsou varianty SpaceX nebo Boeing (ten však doposud nemá zkušenosti s dopravou lidí do vesmíru). Jedno sedadlo v kabině CST-100 Starliner Boeingu by vyšlo na 90 milionů dolarů, v případě Crew Dragon SpaceX potom „pouze“ na 50 milionů dolarů. Reality show by měla pokrýt celý proces přípravy vesmírného turisty včetně tréniků a lékařských vyšetření, jež musí před takovým výletem podstoupit.

Mezinárodní stanici ISS doposud navštívilo 12 lidí z řad vesmírných turistů. Ti byli dopraveni na její palubu ruskou raketou Sojuz. V budoucnu se počítá i s tím, že právě společnost Axiom Space by měla k ISS připojit nový modul určený výhradně pro vesmírnou turistiku.

Zdroj: deadline.com