Bývalý zaměstnanec Bioware vysvětluje, proč EA preferuje multiplayerové tituly

Bývalý vývojář studia Bioware Manveer Heir se v podcastu na stránce waypoint.vice.com rozhovořil o tom, proč se vydavatel EA v současnosti tolik přiklání k vyvíjení multiplayerových titulů. Nepřekvapivě je to kvůli možnosti v nich zavádět mikrotransakce.

Heir pracoval v Bioware sedm let jako designér hratelnosti a podílel se na hrách jako Mass Effect 3 nebo Mass Effect Andromeda z letošního roku. V rozhovoru řekl, že příklon k multiplayerovým titulům je pro herní studia způsob, jak v nich zpoplatnit obsah. S tím podle něj souvisí i upřednostňování sandboxových her, protože do jejich otevřených světů je možné se opakovaně vracet. Podle vývojáře existují lidé, kteří za karetní sady do multiplayeru třetího dílu Mass Effectu utratili i 15 000 dolarů.

Vydavatel EA nedávno uzavřel studio Visceral Games, které stálo za sci-fi hororovou sérií Dead Space. Jejich nejmenovaný rozpracovaný titul ze světa Star Wars se podle posledních neoficiálních zpráv odklání od původně singleplayerového příběhového dobrodružství ke hře s otevřeným světem.

Důvodem k zavádění mikrotransakcí v nových hrách jsou mimo jiné stále stoupající náklady na jejich vývoj, kdy hry z kategorie „tři A“ stojí desítky milionů dolarů a nezřídka i více. Dalším důvodem je to, že příběhové hry dnes většina lidí nedohrává do konce, takže tvůrci vytvářejí otevřené světy, v nichž si hráč svůj příběh vytváří do určité míry sám.

Heir dodává, že multiplayer Mass Effectu 3 byl z hlediska zisků z mikrotransakcí tak úspěšný, že se multiplayerové režimy začaly přidávat do her, resp. do sérií her, které byly původně zamýšleny jako singleplayerové tituly, viz poslední díl RPG řady Dragon Age s názvem Inquisition.

Vývojář se ještě zmiňuje o nejnovějším počinu studia Bioware, multiplayerovém akčním RPG Anthem, který vyjde na PC a konzole příští rok. Podle jeho názoru je nový počin klasickou ukázkou toho, jak vydavatelé dnes hry chápou – jako službu, do které je snazší zavádět placený obsah. Singleplayerové, na příběh zaměřené hry jsou podle něj u EA momentálně „mrtvé“.

 

Zdroj: techspot.com