České RPG Kingdom Come: Deliverance pokořilo hranici milionu prodaných kopií

Dlouho očekávanému českému realistickému RPG Kingdom Come: Deliverance se ve světě komerčně mimořádně daří – za méně než dva týdny od vydání prodalo již milion kopií. Na Twitteru se tím pochlubilo studio Warhorse.

Kromě jiného zprávu do světa oznámil kreativní ředitel studia a designér hry Dan Vávra a americký komunitní manažer Rick Lagnese. Jak víte z našich nedávných speciálních článků, český titul je nejdražším herním projektem všech dob (pravděpodobně stál i více než třetí díl Zaklínače, jehož vývoj přišel na 81 mil. dolarů) a vyšel minulý týden v úterý.

Hra se navíc vyhoupla na druhé místo britském žebříčku nejprodávanějších her minulého týdne, hned za populárním fotbalem FIFA 2018. Překonala mimo jiné i „trvalku“ prodejních žebříčků GTA V, která skončila na třetím místě.

Jak také víte, vývoj KC:D probíhal od roku 2011 a byl několikrát odložen. Podle ohlasů kritiků hra hráči nedá nic zadarmo, v mnohých ohledech je určena hard-core hráčům a většinu toho, co si tvůrci předsevzali, dělá dobře. Navíc vydrží dlouho, s vedlejšími questy není problém ve hře strávit kolem 100 hodin.

Na druhou stranu recenzenti i hráči poukazují na četné technické chyby a některé herní „bugy“ a také na ne úplně dobrou optimalizaci, kdy je FPS v některých oblastech značně nekonzistentní. To dávají najevo zejména hráči verze na PS4 a promítli to i do hodnocení na agregátoru hodnocení Metacritic. Někteří čeští hráči kritizují, že hra nevyšla nadabovaná do češtiny, s čímž se od začátku počítalo.

Na loňském vývojářském panelu Devcom se Vávra nechal slyšet, že i nezávislá studia s omezeným rozpočtem (což ovšem zjevně nebyl případ studia Warhorse) a správnými nástroji mohou ve světě uspět, pokud se budou držet své kreativní vize. Právě to se týmu kolem Vávry podle všeho začíná bohatě vyplácet.

 

Zdroj: gamesindustry.biz