Chytré LG televizory začaly zobrazovat reklamy v rámci spořičů obrazovky
Podle tiskové zprávy LG začala tato společnost zobrazovat reklamy v rámci spořiče obrazovky na všech svých chytrých televizorech, a to dokonce i na drahých modelech OLED. Reklama se objevuje před aktivací běžného spořiče obrazovky.
Reklamy spořiče obrazovky se podle společnosti LG budou zobrazovat na domovské obrazovce, v kanálech LG a v obchodě LG. Tyto reklamy jsou nyní pro všechny uživatele ve výchozím nastavení zapnuté, ale lze je vypnout v nastavení.
Společnost LG tuto novinku nepropagovala na veřejnosti, ale ohlásila ji na svých stránkách LG Ad Solutions. Společnost uvedla, že „zjistila, že reklamy ve spořiči obrazovky způsobily v průměru 2,5násobné zvýšení povědomí o značce, a zpochybnila tak předpoklad, že pozornost diváka se omezí, jakmile je televizní obrazovka nečinná“.
Pro inzerenty jde o skvělou zprávu, méně již pro kupující, kteří za špičkový LG televizor zaplatí i přes 100 tisíc korun. LG také pravděpodobně doufá, že řadě uživatelů se nebude chtít pátrat v nastavení, aby funkci vypnuli.
Společnost LG již delší dobu zkoumá divácké návyky svých zákazníků tak, že sbírá data o sledování obsahu získaná z televizorů a předává je ratingové společnosti Nielsen. Začátkem tohoto měsíce navíc založila divizi LG Ad Solutions, jejímž cílem je hledat nové způsoby zobrazování reklam a sledování uživatelů chytrých televizorů. Prezentování reklam ve svých ekosystémech chytrých televizorů mají zavedly i další společnosti, například včetně Samsungu či TCL.
Zdroj: engadget.com