Chytrý reproduktor Applu příliš netáhne, jeho tržní podíl činí v USA jen 6 %

Chytrý reproduktor HomePod od Applu není na rozdíl od reproduktorů řady Amazon Echo a Google Home zdaleka tak atraktivním zbožím – podle posledního průzkumu společnosti Computer Intelligence Research Partners je jeho tržní podíl v USA jen 6 %. Na čele jsou s velkým odstupem reproduktory Echo, jejichž podíl činí 70 %.

Průzkum odhaduje, že chytrý reproduktor v USA vlastní 66 mil. lidí, což se vzhledem k výše uvedeným procentům rovná 46 milionům zařízení řady Echo, 16 milionům zařízení řady Google Home a 4 milionům HomePodů.

Samozřejmě velkou nevýhodou Applu je to, že nabízí pouze jeden model, který je navíc v porovnání s reproduktory Googlu a Amazonu velmi drahý – stojí 349 dolarů (Google Home oproti tomu vyjde na 129 dolarů a druhá generace Echa se prodává za 100 dolarů; navíc jsou k dispozici za pouhých pár desítek dolarů jejich méně vybavené menší verze Mini a Dot).

Dalším důvodem, proč HomePod za svými konkurenty tolik zaostává, je to, že podporuje pouze systém iOS a nabízí ve srovnání s nimi velmi omezené množství hlasových povelů (je totiž kompatibilní jen s audio službami Applu). Z toho vyplývá, že podporuje výrazně méně domácích chytrých zařízení než konkurence.

Průzkum také zjistil, že oproti roku 2017 se loni podstatně zvýšil počet amerických uživatelů, kteří mají dva a více chytrých reproduktorů – konkrétně jejich podíl vzrostl z 18 na 35 %. Na tom se velkou měrou nepochybně podílely právě cenově dostupné menší modely Amazonu a Googlu.

Společnost svá zjištění opírá o odpovědi 500 amerických vlastníků uvedených zařízení, kteří vlastnili jedno z nich k 31. prosinci loňského roku. Průzkum proběhl letos mezi 1.–11. lednem.

 

Zdroj: digitaltrends.com, constantcontact.com