Dílna FabLab otevírá platformu podporující širší zapojení 3D tisku do výuky na školách
V debatě o českém vzdělávacím systému se stále častěji mluví o zapojení moderních trendů do vzdělávání. České školství vzhledem k současné epidemiologické situaci řeší jiné, aktuálnější problémy, možnostem využití moderních technologií se věnují instituce z neziskového sektoru.
Nadšenci z brněnské otevřené dílny FabLab otevřeli digitální platformu určenou především učitelům. Ta může posloužit jako zdroj informací a nápadů o možnosti zapojení 3D tisku do předmětů, kde bychom to na první pohled nečekali, například v matematice nebo v hodinách cizích jazyků.
„Podpora moderního a relevantního vzdělávání patří mezi naše dlouhodobé priority a je i součástí Regionální inovační strategie. Na školách bychom děti měli připravovat na svět budoucnosti. A ten bude pravděpodobně protkán technologiemi ještě více než ten náš. Je proto důležité, aby se v něm uměly orientovat,“ říká Petr Chládek, ředitel inovační agentury JIC, která za FabLabem a jeho novým projektem stojí.
Programy FabLab univerzity se zaměřují na rozvoj tvořivosti spojené s technologickými dovednostmi. Cílem je, aby žáci dokázali sami přijít na to, čím svět kolem sebe vylepšit nebo inovovat a zároveň to navrhnout a vyrobit.
Kromě podkladových materiálů FabLab v nejbližším možném termínu otevře také jednodenní i akreditované tříměsíční kurzy pro učitele zapojené v programu.
FabLab není jedinou organizací, která prosazuje zapojení 3D tisku do škol. Jeden z největších světových výrobců 3D tiskáren, společnost Prusa Research, spustila svůj program, v němž nabízí zapůjčení 3D tiskáren do škol.
Zdroj: tisková zpráva