Foto: Unspash

Facebook a Instagram možná budou v Evropě nabízet placené tarify bez reklam

Podle deníku The New York Times možná společnost Meta přidá do služeb Instagram a Facebook v Evropě možnost placeného předplatného. Varianta bez reklam má řešit nařízení Evropské unie, která omezila některé z nejlukrativnějších způsobů, jak Meta sbírala data. Společnost v dubnu uvedla, že reklama v EU tvoří 10 % celkových příjmů společnosti.

Tento krok by byl prvním odklonem společnosti Meta od jejího standardního modelu jednotné bezplatné platformy podporované reklamou (a s ní spojeným sběrem dat). Podle NYT by společnost v EU nadále nabízela bezplatné verze Facebooku a Instagramu s reklamou. Zatím ale není jasné, kdy přesně by společnost spustila úrovně bez reklam a ani kolik by stály.

Právě nabídka placené varianty bez reklam by mohla pomoci zmírnit obavy některých evropských regulačních orgánů, a to i v případě, že by ji využívalo jen málo uživatelů. Nicméně zároveň by to znamenalo jeden z nejvýznamnějších rozkolů mezi spotřebitelskými technologiemi v EU a USA. Meta a další sociální platformy se musely přizpůsobit v souvislosti s GDPR a dalšími předpisy. EU v květnu uložila společnosti Meta pokutu ve výši 1,2 miliardy eur za přesun dat občanů EU na servery v USA. Kromě toho byla v roce 2022 společnosti uložena pokuta ve výši 265 milionů eur za to, že nezabránila úniku a zveřejňování mobilních čísel (a dalších údajů) milionů uživatelů Facebooku na internetu.

Zdroj: engadget.com