Facebook předváděl na zpustošeném Portoriku funkce VR aplikace Spaces, čelí za to kritice

CEO Facebooku Mark Zuckerberg se vydal na virtuální cestu hurikánem poničeným Portorikem, aby těsně před zahájením akce Oculus Connect 4 předvedl, co dokáže nová „facebookovská“ sociální VR aplikace Spaces. Neobešlo se to bez rozpačitých pocitů i kritiky.

Zuckerberg se podle všeho snažil projevit solidaritu s obyvateli země, která se stále vzpamatovává z ničivé živelné pohromy, výsledkem jeho iniciativy je však nejen kritika, ale také pozdvižené obočí. Na virtuálním výletu Zuckerberga doprovázela Rachel Franklinová, šéfka oddělení vývoje VR sociálních platforem ve Facebooku. Trapné pocity vyvolalo především jejich gesto známé pod názvem high-five, když se virtuálně přesunuli před jeden z mnoha zatopených domů. Na Twitteru od některých „schytal“ Zuckerberg kritiku, že se přiživuje na přírodní katastrofě, jen aby mohl udělat reklamu produktu své společnosti. Předmětem údivu se stalo též komiksové vyobrazení avatarů obou protagonistů živého přenosu.

Facebook se každopádně na obnově Portorika podílí nejen virtuálně, ale i finančně a svými experty. Společnost vyčlenila na obnovu tamní internetové infrastruktury 1,5 mil. dolarů a aktivovala na sociální síti funkci Safety Check, prostřednictvím níž chce pomoci zemi s nouzovým připojením k internetu. Spolupracuje také s Červeným křížem na vytvoření map s rozmístěním obyvatelstva pomocí satelitních snímků, díky čemuž bude možné lépe zaměřit oblasti, které potřebují aktuálně největší pomoc.

Aplikace Spaces bude podle pozorovatelů na akci centrem velkého zájmu. Facebook se chce podle všeho v této oblasti angažovat mnohem intenzivněji než v minulosti. Nejen Facebook, ale i Microsoft si uvědomuje, že virtuální komunikace a interakce na sociálních platformách nabývá nejen na významu, ale je možné ji dnes provozovat snadněji i ve VR. Microsoft za tímto účelem nedávno koupil sociální VR platformu AltSpace, která je jednou z nejstarších VR platforem svého druhu.

 

Zdroj: techspot.com, digitaltrends.com