Globální příjmy z progamingu letos podle odhadů dosáhnou téměř 906 mil. dolarů

Globální tržby z e-Sportu letos podle odhadů marketingové společnosti Newzoo dosáhnou 905,6 mil. dolarů. Do roku 2021 mají vzrůst až na 1,65 mld. dolarů.

Podle firmy se příjmy oproti loňskému roku zvýší o více než 250 mil. dolarů, přičemž největší růst se očekává u severoamerického trhu – z celkových příjmů si má tento region „ukousnout“ 38% podíl. Největším zdrojem příjmů zůstává sponzorství – podle odhadů letos do globálního „progamingového koláče“ přispěje objemem 359,4 mil, dolarů, což je o zhruba 125 mil. dolarů více než v roce 2017. Oproti tomu nejpomaleji rostoucím zdrojem tržeb jsou poplatky vydavatelů, které mají letos dosáhnout 116,3 mil. dolarů, o 11,5 mil. dolarů více než loni.

Progamingová scéna se těší zdravému růstu i v případě počtu diváků. Letos se očekává, že se na akce spojené s e-Sportem podívá 380 mil. diváků. Počet „kovaných“ fanoušků, což jsou ve statistice firmy lidé, kteří sledují progamingové události více než jednou za měsíc, prý v tomto roce vzroste na 165 mil. (zvýšení o necelých 22 milionů oproti loňsku). Do roku 2021  má počet skalních fanoušků vzrůst na skoro 250 milionů.

Zvyšuje se také povědomí o fenoménu progamingu, a to zčásti díky tomu, že jej média začínají ve větším měřítku vnímat jako mainstreamovou součást zábavního průmyslu. V tomto ohledu velký skok zaznamenaly rozvíjející se trhy Jižní Ameriky nebo Středního východu, které v poslední době znatelně zlepšily svou IT infrastrukturu. Letos bude podle projekce firmy o progamingu vědět až 1,6 mld. lidí na celém světě, zatímco minulý rok to bylo 1,3 mld. lidí. Ke zvýšení globální informovanosti o progamingu má nejvíce přispět Čína s téměř 470 mil. e-Sportu znalých lidí.

 

 

Zdroj: gamesindustry.biz