Google bude vyžadovat od evropských politických subjektů nakupujících od něj reklamu ověření totožnosti

Google oznámil, že od příštího roku bude od evropských politických subjektů majících zájem o jeho reklamu vyžadovat kontrolu jejich totožnosti. Kromě toho bude požadovat, aby ze všech reklam zmiňujících se o politických stranách, kandidátech nebo současných držitelích úřadů bylo jasné, kdo je platil.

Proceduru ověřování totožnosti, kdy inzerenti měli povinnost předložit vládou vydané identifikační průkazy, technologický gigant zavedl nedávno v USA před volbami do Kongresu, které proběhly před několika dny. Jde o jeden z nástrojů, který má zabránit šíření dezinformačních kampaní ze zahraničí, tak jak se to stalo v posledních prezidentských volbách před dvěma lety.

Transparentnější chce být v oblasti reklamy kupované evropskými politickými subjekty také Facebook, který již dříve vydal nástroje pro větší transparentnost tohoto druhu inzerátů v USA, Brazílii a Velké Británii.

Google také uvedl, že v souvislosti se zavedením verifikační procedury zveřejní zprávu o transparentnosti evropských volebních inzerátů, která bude obsahovat seznam inzerentů a částky, jež za reklamy zaplatili. Bude obsahovat i prohledávatelný archiv, takže si každý bude moci vyhledat zadavatele a na koho inzerátem cílil. Tyto informace budou pravděpodobně dostupné v únoru nebo březnu příštího roku, zatímco nové opatření vstoupí v platnost v lednu.

 

Zdroj: endgadget.com, bloomberg.com