Zdroj: commons.wikimedia.org

Herní svět se otřásl, Microsoft koupil Bethesdu a nevyloučil exkluzivitu vybraných titulů

Microsoft včera šokoval herní svět, když podnikl jednu z největších akvizic v herní historii a koupil studio Bethesda. Nejedná se rozhodně o první herní studio, které pod křídla Microsoftu spadá, avšak rozhodně nejvýraznější Bethesdu se všemi jejími značkami koupil Microsoft za 7,5 miliard dolarů a zpráva o tomto obchodu vyvolala bouřlivou reakci v herní komunitě.

Hlavní otázka, která se objevila v hlavách mnohých hráčů – je budoucnost populárních sérií studia Bethesda spjatá exkluzivně s konzolí Xbox (a PC, jak garantoval Microsoft)? V současné atmosféře spojené s napjatě očekáváným příchodem nové generace herních zařízení se jedná doslova o mega otřes, který může ovlivnit rozhodování mnohých hráčů o tom, po jaké konzoli sáhnou.

Bethesda spravuje populární značky jako Doom, Wolfenstein, Quake, Dishonored a především RPG série jako Fallout nebo The Elder Scrolls. Bethesda přitom už dříve oznámila dva tituly, které by měly vyjít exkluzivně na konzoli PlayStation 5. Jedná se o Deathloop multiplayerovou vražednou akci z dílny tvůrců Dishonored a také akci Ghostwire: Tokio.

Phil Spencer krátce po nákupu prohlásil, že tyto dohodnuté exkluzivity bude Microsoft respektovat, v budoucnu ale bude Microsoft rozhodovat o exkluzivitě pro platformu Xbox případ od případu.

Xbox už v současné generaci konzolí čelil kritice za to, že nedokáže svým uživatelům nabídnout tolik exkluzivit jako společnost Sony. Tímto krokem vlastně Microsoft zabil dvě mouchy jednou ranou, zajistil si potenciální exkluzivity a zároveň může největší konkurenci odříznout od některých oblíbených značek. Až doposud nedokázal Microsoft potenciál svých nově nakoupených studií plně využít. Uvidíme, jak tomu bude do budoucna. Pro hráče je dobou zprávou, že by se tituly spadající pod Bethesdu mohly brzy objevit v nabídce Xbox Game Pass.

Zdroj: news.microsoft.com