Herní Zaklínač je díky seriálu populárnější než v době svého vydání

Svět popkultury je propojený a propletený systém a úspěch tématu v jedné kategorii dokáže podpořit své soukmenovce z jiných oborů. Příkladem této synergie, a to dokonce několikanásobné, je Zaklínač.

Tento původně knižní svět se dočkal herního zpracování, a především velice kvalitní třetí díl herní série způsobil širší zájem o temnou středověkou tematiku lovce monster. To byl jeden z hlavních impulzů, proč se látku Zaklínače rozhodl zpracovat seriálový gigant Netflix. Seriál uvedený těsně před Vánoci se tak stal velkou popkulturní událostí a přitáhl Zaklínači velké množství nových fanoušků.

Díky tomu došlo k opětovné vlně zájmu o hru Zaklínač 3: Divoký hon. A k radosti studia CD Projekt, jež za tímto titulem stojí, jde o zájem opravdu veliký. Podle dostupných údajů nyní hraje hru více než 100 000 hráčů, což je více než v době, kdy vyšla. A ačkoliv se jedná o pět let starý titul, nelze hře upřít kvalitu, a to především po příběhové stránce. Pro CD projekt se tedy jedná o výbornou reklamu, zvlášť když si uvědomíme, že se blíží vydání hry Cyberpunk, která bude stejně jako Zaklínač založená především na silném příběhu.

Úspěch seriálu potvrzují i další statistiky. Andrzej Sapkowski patří na Amazonu mezi nejvyhledávanější autory a s přehledem překonává i J. R. R. Tolkiena. Seriál se otiskl do počítačových her i díky populární písni Toss a Coin to Your Witcher. Tu je možné si užít v populární VR hře Beat Sabre.

Zdroj: steamcharts.com