IBM vyvíjí vlastního asistenta, chce ho nabízet jako meziprodukt dalším společnostem

Společnost IBM dnes zahajuje novou službu Watson Assistant. Jedná se o hlasového asistenta určeného primárně pro firmy, které chtějí do svých produktů umisťovat hlasové služby. Využít by jej mohly hotely nebo automobilky. Největšího konkurenta IBM vidí v hlasové asistentce Alexe od Amazonu. IBM by rádo navázalo na její popularitu, avšak nabízí důvody proč si vybrat zrovna Watsona.

Prvním z nich je, že Watson nemá vlastní vizuál a ani jej mít nebude. Díky tomu si jej můžou jednotlivé společnosti přizpůsobit plně svému obrazu. Druhým důvodem je perzonalizace na konkrétní klienty. Ti budou mít něco jako svůj profil a budou se moci do systému asistenta přihlásit kdekoliv a ten mu pak například přizpůsobí prostředí (teplotu, hlasitost hudby a další), také může uživatel naučit asistenta vlastní povely. Třetím důvodem je, že Watson sice uchovává, některé data o uživatelích, avšak nechává si je sám pro sebe a nesdílí je na rozdíl od Alexy, Ciry nebo Googlu s jiným systémem. Data jsou tedy ve větším bezpečí.

„Pokud bude celý svět využívat Alexu, dostane se tak obrovské množství dat pod kontrolu jedné společnosti.“ Říká viceprezident společnosti Watson IoT, ret Greenstein.

Klíčové bude, jak se podaří společnosti IBM vyladit funkce asistenta. Konkurence vyvíjí své algoritmy několik let a museli za tu dobu řešit řadu problém s optimalizací hlasového rozhraní. S tím se bude muset IBM zřejmě ještě vypořádat. Při tvorbě základů algoritmů může využít IBM své zkušenosti s programováním chatbotů.

Zdroj: theverge.com