Instagram vylepšil nástroje pro přispívání dobročinným organizacím a zavedl skupinové sbírky
V roce 2019 do Instagramu přibyly tzv. dárcovské samolepky umožňující uživatelům zaslat neziskovým organizacím finanční dar, a to pouze pomocí jediného kliknutí přes Instastories. Není divu, že řada neziskových organizací či dobrovolníků proto začala tuto platformu využívat právě za účelem získání příspěvku (tzv. fundraising).
Instagram se nyní rozhodl vyjít pořadatelům těchto dobročinných akcí vstříc a zavedl novou funkci, která umožňuje skupinový fundraising. Tento krok společnost okomentovala s vysvětlením, že „offline fundraising je často skupinovou aktivitou,“ a tedy i online forma fundraisingu by měla být skupinová. Novinka tak byla zavedena zejména proto, „aby se lidé mohli společně aktivizovat pro jednu věc“.
Při tvorbě dobročinné sbírky tak její autor nyní může nově pozvat ostatní, aby se k ní připojili. Velkým pozitivem je také fakt, že Instagram z provedených transakcí nemá ani jediné procento – veškerých 100 % finančních prostředků se tak dostane k adresátovi.
Společnost se také netají tím, že nový nástroj vznikl také na popud pandemie covid-19, která do velké míry omezila fyzické setkávání lidí, což omezilo právě i nejrůznější pořádání dobročinných akcí a projektů. V červenci loňského roku tak Instagram přidal osobní sbírky, v srpnu pak sbírky na Instagram Live. V listopadu pak následovala možnost vytvářet a sdílet dobročinné sbírky i přímo v rámci svého instagramového účtu.
Pro někoho to bude znít možná trochu překvapivě, ale tento způsob výběru finančních prostředků skutečně funguje. Instagram uvedl, že prozatím bylo vybráno více než 5 miliard dolarů, což rozhodně není málo.
Zdroj: engadget.com