Instagram zavedl funkci in-app pokladny

Populární sociální platforma Facebooku Instagram učinila další krok k tomu, aby se stala plnohodnotnou komerční platformou – nově totiž zavedla funkci in-app pokladny. Funkce umožní ukládat informace o platbách, což urychlí proces nakupování. Zpočátku ji bude používat přes 20 značek včetně gigantů jako Nike, Adidas, Dior, H&M, Michael Kors, Prada, Zara nebo Uniqlo.

Funkce bude mít u příslušných položek podobu modrého tlačítka „Checkout on Instagram“. Po klepnutí na něj bude uživatel vyzván k uvedení e-mailové adresy, aby prodejce mohl objednávku dokončit. Následně zadá doručovací informace, vybere způsob platby a poté, co systém „vyjede“ shrnutí objednávky, ji může odeslat.

Předtím dokončení nákupu na Instagramu vyžadovalo použití vyskakovacího okna na stránce toho kterého prodejce, což prý některé uživatele od nákupů odrazovalo. Možnost dokončovat je přímo na platformě by je měla motivovat k tomu, aby zde nakupovali častěji, přičemž síť doufá, že díky tomu se v rámci ní vytvoří nový velký byznys. Facebook se nechal před nedávnem slyšet, že právě v elektronickém obchodu vidí svou budoucnost.

Loni se navíc objevila neoficiální zpráva, že Instagram vyvíjí samostatnou nákupní aplikaci s údajným názvem IG Shopping, což dokazuje, že Facebook průnik do vod e-commerce myslí opravdu vážně.

 

Zdroj: theverge.com