iOS vývojáři si od otevření obchodu App Store vydělali 100 mld. dolarů

Vývojáři vytvářející aplikace pro operační systém iOS si od spuštění on-line obchodu Apple Store před 10 lety vydělali již 100 mld. dolarů. Číslem se na letošním ročníku vývojářské konference Applu WWDC pochlubil jeho šéf Tim Cook.

Peníze si rozdělilo 20 milionů registrovaných iOS vývojářů (společností). I když Apple neupřesnil, která studia si z vydatného koláče „ukousla“ nejvíce, podle webu gamesindustry.biz je velmi pravděpodobné, že mezi nimi jsou mimo jiné giganti jako Supercell, King, Tencent Games, MZ a další a že většina příjmů putovala obecně k herním společnostem. Naznačují to i data společnosti App Annie, podle níž herní aplikace v App Storu generují 75 % celkových tržeb (představují však pouze 31 % celkových downloadů).

Cook se na konferenci také pochlubil, že App Store každý týden přiláká na půl milionu návštěvníků a že programovací jazyk Applu Swift je momentálně nejrychleji rostoucím jazykem svého druhu a bylo v něm dosud napsáno přes 350 tisíc aplikací.

iOS vývojářů se týká ještě jedna zpráva – Apple na konferenci rovněž oznámil, že počínaje chystanou verzí operačního systému MacOS 10.14 Mojave končí s podporou API OpenGL a OpenCL. Vývojáře vyzývá, aby používali jeho vlastní rozhraní Metal, případně Vulkan, což je nástupce OpenGL. Zároveň upozornil, že po vydání nové verze systému bude možné v rozhraní OpenGL programovat dál, jen již nebude dostávat bezpečnostní a jiné updaty.

Souhrn toho nejzajímavějšího z letošního ročníku WWDC najdete zde.

 

 

Zdroj: gamesindustry.biz