Konec mobilního hyper luxusu – výrobce Vertu ohlásil ukončení výroby

Značku jako Vertu, symbolizující cenovou špičku mobilních telefonů s řádnou dávkou luxusu, byste v současné době hledali těžko. Pro design svých přístrojů užívala materiály, jako jsou diamanty, titan nebo kůže. Vertu garantovala svým zákazníkům nadstandardní služby jako bleskový servis 24 hodin denně nebo VIP vstupy do restaurací. S mobilním telefonem jste si tak kupovali zároveň společenský status.

Vertu vznikla v roce 1998 jako samostatná součást koncernu Nokia. V roce 2012 se zcela osamostatnila a odsun od mateřské firmy jí umožnil přechod na technicky vyspělejší systém Android.

V následujících letech se však ukázalo, že firma zaměřená spíše na design telefonu nedokáže udržet krok s technologickým rozvojem konkurence. V roce 2015 byla prodána hongkongskému investorovi. Po pouhých šestnácti měsících měnila majitele znovu, stal se jím kontroverzní turecký podnikatel Hakan Uzan. Ten se po neúspěšných pokusech firmu refinancovat, rozhodl její provoz minulý týden ukončit.

Konec značky není žádným překvapením, spekulovalo se o něm již delší dobu. Vývoj trhu ukázal, že luxusní provedení, pokud není doprovázeno technologickými inovacemi, zákazníky příliš nezajímá. Přední místa v kategorii high-end telefonů zabrali výrobci jako Apple nebo Samsung, kteří kvalitní materiály a design doplnili špičkovou technologií. I tyto renomované značky někdy využijí nadbytečného luxusu.

Společnost Apple v roce 2015 vydala kolekci iPhone Black Diamond s krytem z titanu posázeným pravými diamanty. Jeden telefon byl na trhu prodáván za 500 000 $. Hyper luxusní telefony mají dnes také ve svém portfoliu značky jako Porsche Design a Tonino Lamborghini.

 

Zdroj: robbreport.com