LG odchází z čínského mobilního trhu

Společnost LG opouští vysoce konkurenční čínský trh se smartphony. V posledních třech letech nejen v Číně, ale i globálně zaznamenává divize mobilních telefonů jihokorejského výrobce větší či menší ztráty.

Společnost si v souvislosti se zveřejněním finančních výsledků za poslední kvartál loňského roku postěžovala, že čelí tvrdé konkurenci zejména ze strany čínských výrobců. Za loňský rok sice celkově vykázala tržby ve výši 55,4 mld. dolarů, což byl z roku na rok nárůst o 11 %, nicméně mobilní divize se ve 4. čtvrtletí loňského roku propadla o 192,33 mil. dolarů (v předcházejícím kvartálu to bylo dokonce -331 mil. dolarů). Nejvíce příjmů plynulo z vysoké poptávky po televizích s technologií OLED nebo UHD TV. Dobře se vedlo i pračkám řady TWINWash nebo chytrým ledničkám InstaView.

LG loni vydalo mobilní vlajkovou loď V30, která se mohla směle měřit se špičkovými telefony dalších velkých značek, jenže ani její dobré prodeje se do viditelného zlepšení finančních výsledků mobilní divize příliš nepromítly, ztrátu pouze snížily. Společnost na smartphonech prodělává skoro nepřetržitě od 2. kvartálu roku 2015 s výjimkou 1. čtvrtletí loňského roku, kdy byla několik milionů „v plusu“. Za celý předminulý rok se v Číně prodalo jen 160 tisíc telefonů značky LG, přičemž do obchodů bylo vyexpedováno téměř půl milionu kusů. Loni zde LG navíc neuvedla žádný smartphone, a tak jejím posledním telefonem se stal v květnu roku 2016 model LG G5 SE.

LG se nyní chce více soustředit na evropský a severoamerický trh, ale i zde mají silné postavení společnosti Apple nebo Samsung a o přízeň zákazníků v těchto regionech úspěšně svádějí souboj i čínské značky Huawei a Xiaomi. Letos se LG nechystá představit ani novou vlajkovou loď (vývoj připravovaného high-endu LG G7 byl před pár týdny nečekaně zrušen), na nadcházející mobilní konferenci MWC 2018 ovšem přiveze alespoň telefon LG V30+, vylepšenou verzi zmíněného špičkového smartphonu.

 

Zdroj: gizchina.com