Microsoft plánuje bojovat proti toxicitě ve hrách

Herní průmysl se v posledních několika letech proměnil v často poměrně “toxické” prostředí. Podobně jako v prostředí celého internetu využívá řada hráčů pocitu anonymity a ztrácí slušnost. V diskuzích během her se tak můžeme setkat s rasismem, sexuálním obtěžováním, šikanou i výsměchem slabším.

Phil Spencer, šéf divize Xbox společnosti Microsoft oznámil, že je tomu potřeba v maximální míře zamezit a pokusit se vrátit hráčům prostředí, ve kterém se budou cítit dobře a bezpečně. Microsoft proto odstartoval iniciativu, jejíž cílem bude proti negativním fenoménům v hráčské obci bojovat.

Prvním krokem této iniciativy byla veřejná aktualizace komunitních standardů v rámci platforma Xbox Live. Zároveň Microsoft hodlá rozšířit svůj tým, aby dokázal lépe postihnout a posoudit případy nevhodného chování.

Zatím není jasné, jak a jestli vůbec se iniciativa dotkne samotného herního obsahu, což by mohlo být problematické. Součástí textu iniciativy je i klauzule o tom, že by hry měly být pro všechny a měly by být přístupné i herním nováčkům. To by se mohlo dotknout dospělých her nebo her s vysokou obtížností, jako byla nedávno vydaná samurajská akce Sekiro: Shadows die twice.

Pokud by se měl Xbox uzavřít dospělejšímu a náročnějšímu obsahu, jistě by to znamenalo ztrátu mnoha fanoušků. Důležité zkrátka je, aby se Microsoft nesnažil ochránit hráče za každou cenu.

Zdroj: theverge.com