Foto: Pixabay

Microsoft plánuje zjednodušit upscaling her na různých grafických kartách

Společnost Microsoft vyvinula nové rozhraní API, které má zjednodušit kódování tzv. super rozlišení v počítačových hrách. DirectSR, vyvinuté společně s hardwarovými partnery Nvidia, AMD a Intel, poskytne vývojářům zjednodušený způsob pro využití tří různých přístupů těchto společností ke zvyšování grafického rozlišení ve hrách pro Windows.

Společnost popisuje DirectSR jako řešení umožňující bezproblémovou integraci Super Resolution (SR) pro hry pro Windows. „DirectSR je chybějícím článkem, na který vývojáři při integraci SR čekali. Poskytuje plynulejší a efektivnější zážitek, který se škáluje napříč hardwarem,“ napsal programový manažer Microsoftu Joshua Tucker v příspěvku na blogu společnosti.

Technologie Super Resolution dokáže zvýšit vizuální kvalitu her, aniž by příliš zatěžovala grafickou kartu. Interně spouští hry v nižším rozlišení, ale pomocí strojového učení zvyšuje rozlišení toho, co vidíte na obrazovce. Výsledkem je ostřejší grafika s minimálními nároky na grafický procesor.

Microsoft tvrdí, že rozhraní DirectSR API otevírá dveře superrozlišení pro více výrobců prostřednictvím společné sady vstupů a výstupů. Tucker napsal, že jejich přístup umožní různá řešení prostřednictvím tří (jinak odlišných) odpovědí společností na SR: DLSS společnosti Nvidia, FidelityFX Super Resolution (FSR) společnosti AMD a XeSS společnosti Intel.

Řešení SR těchto tří výrobců GPU se liší. Zdá se, že DLSS od společnosti Nvidia s umělou inteligencí funguje nejlépe, ale vyžaduje grafickou kartu Nvidia. FidelityFX od AMD je univerzálnější a kromě vlastního hardwaru podporuje i hardware konkurence, zatímco XeSS od Intelu nabízí AI upscaling pro hardware Intel a zároveň stále poskytuje omezenou podporu pro GPU jiných výrobců.

Microsoft tvrdí, že DirectSR se pro vývojáře objeví brzy ve veřejném předběžném sestavení Agility SDK (součást DirectX 12). Pokud patříte mezi vývojáře počítačových her, společnost plánuje nové API podrobněji představit na konferenci DirectX State of the Union 21. března na GDC.

Zdroj: engadget.com