Mistrovství v počítačových hrách určilo české šampiony
Pod patronátem agentury PLAYzone proběhlo o víkendu v Brně mistrovství České republiky v počítačových hrách. V rámci jeho programu se uskutečnila hned pětice finálových turnajů v počítačových a mobilních hrách, ve kterých se střetli ti nejlepší- vítězové předchozích kvalifikací.

Taktické schopnosti využili hráči týmu Gunrunners.AOC ještě jednou, když ovládli turnaj čtveřic ve hře Player Unknown’s Battlegrounds. Toho se účastnilo 16 týmů vzešlých z předchozích kvalifikací. Jednalo se o první takto velký turnaj organizovaný na území České republiky. Vítězům dýchal během turnaje na záda tým Alza Gaming, který vyhrál úvodní kolo, avšak jeho výkon byl nekonzistentní, takže se nakonec skončili hráči reprezentující největší tuzemský e-shop na druhém místě. Třetí potom byly Oooops.

Kromě klasických PC her se do programu MČR již potřetí dostal i mobilní titul, konkrétně realtime strategie Clash Royale. V něm se utkalo šestnáct jednotlivců a finálové play-off nabídlo hraní na té nejvyšší úrovni. Vítězem se nakonec stal Mára Škvára z týmu Zetko eSports. Zetko turnaj naprosto ovládlo, protože jeho zástupci se probojovali na druhé i třetí až čtvrté místo. Na něj dosáhl i zástupce papírových favoritů z týmu eSuba.

V kategorii síň slávy, jež je vyhlašovaná třetím rokem a oceňuje celoživotní přínos českému gamingu, byl vyhlášen Mistr světa ve hře Hearthstone, populární streamer Petr „CzechCloud“ Žalud. Ten se tak přidává k legendárnímu CS hráči a komentátorovi, Ivanu „Dev1“ Lazarovovi a Mistrovi světa ve hře TrackMania, Eriku „hakkiJunior“ Leštěchovi.
„Letošní MČR opět posunulo úroveň domácího esportu o stupínek výše a velice nás těší feedback celé komunity, který je více než pozitivní. 150členný organizaniční tým dokázal vytvořit perfektní podmínky pro necelých 200 hráčů ze 40 organizací, kteří v 5 hrách bojovali o celkový prize pool 410 000 Kč. Celkově si finále MČR v rámci festivalu LIfe! užilo přes 51 tisíc návštěvníků. Ochuzeni jsme ale nezůstali ani v online prostředí, velkolepé finálové bitvy si užilo denně průměrně 50 000 diváků, kteří během celého víkendu vygenerovali přes 400 000 video zhlédnutí. V neposlední řadě bych rád poděkoval všem partnerům, bez kterých by akce jako MČR nikdy nevznikla,“ říká o letošním ročníku MČR Account director PLAYzone, Michal Nagy
Celé MČR by se samozřejmě neobešlo bez jeho partnerů. Pro MČR v počítačových hrách byly v letošním roce generálními partnery společnosti HAL3000, Lenovo Legion, Alza.cz a Semtex. Hlavními partnery pak byly společnosti MSI, AOC Gaming, WD Black, E-BLUE a MARVO. Letošní ročník mobilního mistrovství podporoval také strategický partner Vodafone, generální partner Samsung a samozřejmě i hlavní partneři TP-Link a SanDisk.