Foto: Unsplash

Na Twitteru vzniklo množství ověřených falešných účtů, platforma se vrací k oficiální metodě označování

Na Twitteru se dějí zajímavé věci. Nyní se zdá, že „oficiální“ šedé označení účtů vlastněných veřejně známými osobnostmi, vydavateli, značkami a velkými firmami, se opět vrací. Twitter původně zavedl oficiální označování účtů 9. listopadu (toto šedé označení nebylo možné zakoupit v rámci předplatného Twitter Blue). O několik hodin později však jejich nasazování pozastavil a stáhl je zpět z účtů, které je již měly. Viceprezidentka Twitteru Esther Crawford nicméně vysvětlila, že toto označení se vrátí, jen je sociální síť bude zpočátku rozdávat „vládním a komerčním subjektům“.

Jak uvádí server The Verge, označení se nyní začalo znovu objevovat na účtech některých značek a společností, jako je Coca-Cola či Nintendo of America. Šedé označení se objevuje i na vlastních účtech Twitteru a mají ho i některé deníky (například The New York Times, The Wall Street Journal, Bloomberg a Wired).

Prozatím není jasné, zda toto rychlé znovuzavádění souvisí s přílivem falešných a parodických účtů, které od zavedení ověření za 8 dolarů doslova zahltily Twitter. Krátce poté, co byl tento systém ověřování spuštěn, si totiž řada majitelů falešných účtů zakoupila předplatné a nechali si svůj účet ověřit.

To vedlo k tomu, že legitimně vypadající účty zveřejňovaly nečekané a často šokující tweety (například falešný účet Nintendo of America zveřejnil obrázek Maria, který ukazuje Twitteru prostředníček).

Twitter včera na stránkách podpory uvedl, že zatím „neoznačuje účty nálepkou ‚oficiální‘”, ale „jde agresivně po podvodných účtech, jež se vydávají za někoho jiného”. Šedé označení by však mohlo uživatelům pomoci zjistit, zda mají co do činění se skutečnými společnostmi a veřejně známými osobami, nebo falešnými profily.

V reakci na tuto situaci společnost zavedla nové pravidlo, které blokuje účty vytvořené 9. listopadu nebo později v rámci předplatného Twitter Blue, aby se zabránilo jejich okamžitému ověření. Majitel Twitteru Elon Musk také oznámil, že nově musí parodické účty tuto skutečnost uvádět přímo ve svém názvu.

Zdroj: engadget.com