Foto: Pixabay

Nejnovější data ukazují, že společnost Huawei ztrácí pozici jedničky na čínském trhu. Střídá ji Oppo

Společnost Huawei měla přes problémy posledních let jeden region jistý – trh v domácí Číně, což je opravdu nemalá základna. To se však podle nejnovějších dat serveru counterpointresearch.com v letošním roce (minimálně krátkodobě) překvapivě mění. V lednu se totiž podařilo společnosti Oppo podařilo získat 21 procent, společnostem Vivo a Huawei pak po dvaceti procentech. První pětku završily Apple a Xiaomi shodně po 16 procentech.

Oppo je dlouhodobým dravcem čínského trhu a meziročně jeho prodej vzrostl o 26 procent. Hlavním důvodem tohoto nárůstu je mobilní telefon Reno 5. Ten byl uveden na trh v prosinci a jeho výhodou je především větší cenová dostupnost, než u předchozího modelu této série.

Hlavním důvodem nástupu společnosti Oppo je ale stagnace značky Huawei. Ta kvůli nedostatku čipů a sankcím ze strany USA musela stáhnout některé levnější řady svých telefonů a zaměřila se na prémiový trh. Tím se logicky snížil celkový počet prodaných telefonů. Toto snížení mělo také vliv na chování Čínských distributorů, kteří se zaměřili na značky, jež jsou schopné dodat dostatek telefonů. Nedostatek čipů poznamenal i dceřinou značku Honor.

Výše uvedená čísla představují výsledky relativně krátké doby – jednoho měsíce. Vzhledem k okolnostem ale nelze předpokládat, že se tento trend nějak změní. Značka Huawei opravdu ztrácí svou pozici i na čínském trhu, tedy minimálně v počtu prodaných telefonů.

Zdroj: counterpointresearch.com